donderdag 10 januari 2013

Mijn nieuwste speeltje: The Smoking Gun!

Ik heb een nieuw speeltje... The Smoking Gun van Polyscience!
Nou had ik al een rookton voor het betere buitenwerk en een rookoven van Cameron voor op het fornuis, maar dit is een welkome aanvulling. De twee rookovens die ik al had zijn zeer geschikt voor warm roken. Hiermee rook ik vaak kip, eend, ribs, en andere zaken die je ook wilt garen.

The Smoking Gun rookt koud, waardoor je ingrediënten die normaal zouden smelten (kaas, boter, etc) toch kan roken. Ook kan je rooksmaak toevoegen aan gerechten, vloeistoffen, etc. Ik heb laatst al zout gerookt in een ziplock-zak en dat leverde een mooie rooksmaak op. Zeer interessant is ook dat je niet perse met houtsnippers hoeft te roken. Je kan in principe alles dat wil branden gebruiken. Lavendel zou kunnen, thee natuurlijk ook. Ik heb ook wel verhalen gehoord over het gebruik van sigarenrook en zelfs wiet!


 


Geen opmerkingen:

Ik ben benieuwd wat je vindt van mijn site. Laat gerust een bericht achter!